Opowiadania RP

Opowiadania Roleplay - fantastyczne światy, fantastyczne postaci.


#1 2012-11-14 19:03:45

Domi7777

Gość

[🔒] Malvaria

WSTĘP

W odległej krainie mlekiem i miodem płynącej, gdzie zwierząt jest cała masa, woda jest krystaliczna, a góry i jaskinie kryją bogate surowce nikt długi czas się nie osiedlał. Był to teren długi czas dziki. Jednak nowe pokolenia, któe chciały posiadać własne osady w końcu znalazły te krainy. Jednak nie byli to tylko ludzie, czy tylko elfy. Pojawiały się tu rasy wszelkiej maści...



Wstęp jest prosty, bo i co więcej napisać.

GOSPODARKA I ROZWÓJ
W opowiadaniu jesteśmy królem/władcą/księciem/wodzem/Jarlem/Baronem/Hrabią/Szlachcicem/Lady Gagą/Jak się nazwiecie swojej dopiero co tworzącej się osady. Początkowo członków nie ma dużo, ponieważ trzeba znaleźc więcej ludzi z koczowniczych plemion, wygnańców i innych osad, oraz musza się namnożyć. Celem ogólnie jest rozbudowa osady, tworzenie wojska, wzbogacanie się, zwiększanie populacji, podboje terenów, wojny z innymi i tym podobne.

Walutą oficjalną dostępną w całej Malvarii są Medrile. Wykuwanie ich przez osady jest zabronione. Wykonywane jest to tylko w wolnym mieście Malvarii, które nie należy do nikogo i jest całkowicie neutralne.


Jeszcze raz dala utrwalenia: Początkowo jesteśmy dopiero co tworzącą się osadą, nie mamy od razu całej armii ludzi tylko może ze 100, oraz początkowo nie jesteśmy zbyt bogaci. Pod względem i ekwipunku, i żywności, oraz Medrilów(Posiadamy ich tylko 6000 a normalnie jeden dosyć duży bochenek chleba kosztuje 1 Medril).

Od razu mówię, że oczywiście w opowiadaniu sojusze są dozwolone, jednak tutaj zamaist wszyscy być w jednym wielkim przymierzu mamy być raczej dla siebie.... wrodzy...
W końcu chodzi tu o władze i bogactwo.

Sami decydujemy o tym kim jest nasza rasa( Ale nie robimu tu różnorodności rodu ze Spore, ukierunkujmy się bardziej na pospolite rasy z fantasty takich jak na przykład: WoW, Skyrim, LOTR, Wiedźmin itp).

To samo z budowlami, wojskami, hierarchią, handlem itp. O tym jakie ma być nasze przszłe państwo decydujemy sami.

PS: Co do wierzchowców jednak najlepiej ograniczyć się po prostu do konii, osłów, wielbłądów itp.

WALKA
:

Jak już wspomniałem wojny oczywiście można toczyć. Prosze jednak o realizm. Oczywiście jakość wyzbrojenia, sposób ustawienia, taktyka i rzecz jasna ilość żołnierzy ma znaczenie. Jazda co prawda piechotę dużo łatwiej może pokonać, jednak jeśli na drodze stoją jej pikinierzy mają nie lada problem. Tak samo żołnierz bez tarczy szybko może stać się ofiarom łuczników i kuszników. Jeden żołnierz w pojedynkę raczej też nie pokona 20 prawda? Pragnę zwracać uwagę, że nei wszystko możemy wygrać. Czasami silniejszy wygra. Trzeba brać to pod uwagę. Zaś "herosowanie" podczas walk (Dokonywanie niemożliwego, np jeden żołnierz zabija sam 40) będzie karane.

Także szpiegów nie zawsze straże w osadzie złapią, bo skąd niby mają od tak wiedzieć, że ktoś jest szpiegiem?



MAGIA:


Hmmm, nie tego tu raczej nie będzie. Chociaż jak większość będzie chciała, można to wprowadzić. Ale ja osobiście jestem na nie.



Handel:


Oczywiście przy handlu nie obejdzie się bez karawan, które dostarczają przeróżne dobra! A jak są karawany to są i na nie napaście zarówno przez graczy, jak i przez rozbójników, którzy mogą być akurat po drodze. Pamiętajcie także o bezpieczeństwie.


Jak już wspomniano walutą oficjalną są Medrile, jednak wewnątrz osady mogą funkcjonować też inne tworzone waluty. Jednak na stworzenia monety potrzeba też surowców, pamiętajcie.


Jeśli posiadasz niewolników i nie masz co z nimi zrobić, możesz zawsze w wolnym mieście odwiedzić handlarzy niewolników, któzy chętnie wyposażą się w nowy towar. Możesz tam znaleźć też , że to to pozwolę sobie ująć zawodowych niewolników. Jednak trzeba wtedy sypnąć złotem...


Armia: Każdego członka armii trzeba wyzbroić, a wyzbrojenie trzeba stworzyć, co nie jest darmowe, pamiętaj o tym!

Budowle też potrzebują nie tylko materiałów, ale budowniczy nie zrobi tego za darmo, bo każdy za coś żyje. Inną sprawą jest niewolnik, go jednak trzeba wyżywić. A niewolnik może sprawiać też czasem kłopot.


BUDOWA:

Jak wiadomo palisady nie zbudujemy w jeden dzień. To samo z domami i większością innych budowli. To trochę trwa czasu. Dodatkowo z samego drewna domu nie zbudujesz, bo potrzebne są najpierw fundamenty, jeszcze drewno musi się razem trzymać itp.

Pytanie do was: Czy czas budowy będziemy robić w np 1/40, czy w opisywaniu budowy? Jak wolicie?

Ostatnio edytowany przez Domi7777 (2012-11-15 08:26:27)

 

#2 2012-11-14 20:01:10

Admin

Administrator

Skąd: Ashan
Zarejestrowany: 2012-11-04
Posty: 3664

Re: [🔒] Malvaria

Jedno pytanko. Tern ponoć był dziki przed naszym przybyciem, a my się dopiero rozwijamy... Skąd wzięło się Wolne Miasto?

Offline

 

#3 2012-11-14 20:36:14

Domi7777

Gość

Re: [🔒] Malvaria

Wolne miasto powstało wraz z osadami, podczas traktatu Malvaryjskiego, wraz z którym również wprowadzono walute w Malvarii i stała się oficjalnie najpiękniejszą krainą świata.

 

#4 2012-11-14 20:42:25

Admin

Administrator

Skąd: Ashan
Zarejestrowany: 2012-11-04
Posty: 3664

Re: [🔒] Malvaria

No dobra, ale w takim razie, czemu Wolne Miasto ma wyłączne prawo na wytwarzanie gotówki oraz jest najbardziej rozwinięte, skoro pojawiło się w tym samym momencie?... Na jakiej zasadzie ma większe prawa?

Offline

 

#5 2012-11-14 21:27:33

Domi7777

Gość

Re: [🔒] Malvaria

(Slif jesteś dla mnie zły i nie dobry >_<)

Wolne Miasto ma prawo wykuwać gotówkę , ponieważ wchodzi to wtedy w sprawiedliwy obrót, a gdyby wykuwali ją królowie mieliby bezpośredni dostęp do Medrili.

Co do największego rozbudowania i praw, to kilku( bądź kilkunastu) władców/jarlów/etc razem to miasto budowali jakiś czas. Ale nie jest zbyt duże ponieważ służy ono głównie jako miejsce publiczne, gdzie są kupcy, wykuwana jest waluta i można spotkać handlarzy niewolników, oraz najemników.

 

#6 2012-11-15 07:36:39

Domi7777

Gość

Re: [🔒] Malvaria

Medrile nie są wprowadzane cały czas w obrót rzecz jasna. Jest ich ograniczona ilość w obiegu.

Co do tych rzeczy faktycznie, trzeba tutaj trochę pomyśleć. Ci w lesie prze de wszystkim najpierw będą mieli osadę zbudowaną prze de wszystkim z drewna a armia nie będzie od razu 100-osobowa, bo takiej od razu nie wyżywisz i nie opłacisz. Malvaria jednak jest o tyle dziwną krainą, że góry i lasy są blisko siebie, co trochę sprawę ułatwia. Nie obejdzie sie jednak bez handlu z innymi osadami, ponieważ nie wszystko zdobędziemy sami, a też czegoś możemy mieć aż za dużo. Żywność w Malvarii to akurat nie problem. Lasy są głębokie i na każdym kroku znaleźć można zwierzynę i owoce leśne, które nadają się do zjedzenia. Gleba jest też żyzna więc uprawa ról jest prostsza, miejsc na pastwiska też na polanach można znaleźć sporo. Jednak nie wszystko da się mieć od razu i początki mogą być bardzo kryzysowe.

Chwila jaki sens ma ta rozmowa?

PS: Derp dasz przy okazji opowiadaniu ocenę? Bo jakoś ludziom z ocenianiem opowiadań aby się pojawiły, lub nie, się nie śpieszy ;_;

Ostatnio edytowany przez Domi7777 (2012-11-15 07:39:41)

 

#7 2012-11-15 10:09:28

Domi7777

Gość

Re: [🔒] Malvaria

Uradowany wielce będę, jak jeszcze kilka osób się wypowie. Bowiem na krzyż póki co jest jedno opowiadanie a na dodatek jest typowym Sci-Fi. A nie każdy lubi tego typu opowiadania (np Ja.)

 

#8 2012-11-15 15:02:45

Smiki55

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-11-08
Posty: 109

Re: [🔒] Malvaria

Wolę starą wersję, tą opisaną przez Ciebie i Blacka jeszcze na Spore Forum. Tam, gdzie każdy miał własną walutę, historię swojego państwa każdy wymyślał według własnego uznania... namów Blacka do rejestracji na forum, on trochę temperował Twoje pomysły.

PS.: Wolne Miasto ma zagwarantowaną wyłączność na produkcję monet? To by się nikomu nie opłacało, władcy innych krain po jakimś czasie zbojkotowaliby umowę, na przykład w celu podratowania budżetów. Jeśli nie masz pomysłu na funkcję Wolnego Miasta, to uczyń z niego stolicę religijną, taką jaką był Rzym dla średniowiecznej Europy czy Wolne Miasto Novigrad z uniwersum Wieśka.

Offline

 

#9 2012-11-15 15:07:52

Kot2000kot

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-11-12
Posty: 407

Re: [🔒] Malvaria

Przyda się coś innego a zatem....

Jestem na TAK!


http://fc01.deviantart.net/fs70/f/2012/323/5/7/okami_signature_by_mezalira-d5lhwzu.png
Mru^^

Offline

 

#10 2012-11-15 15:52:06

Domi7777

Gość

Re: [🔒] Malvaria

SMiki55 napisał:

Wolę starą wersję, tą opisaną przez Ciebie i Blacka jeszcze na Spore Forum. Tam, gdzie każdy miał własną walutę, historię swojego państwa każdy wymyślał według własnego uznania... namów Blacka do rejestracji na forum, on trochę temperował Twoje pomysły.

PS.: Wolne Miasto ma zagwarantowaną wyłączność na produkcję monet? To by się nikomu nie opłacało, władcy innych krain po jakimś czasie zbojkotowaliby umowę, na przykład w celu podratowania budżetów. Jeśli nie masz pomysłu na funkcję Wolnego Miasta, to uczyń z niego stolicę religijną, taką jaką był Rzym dla średniowiecznej Europy czy Wolne Miasto Novigrad z uniwersum Wieśka.

Myślę nad tym, czy królowie/wodzowie/itp mogą próbować się ubiegać o stworzenie Mennicy, w której można kuć Medrile. Wymaga to jednak będzie złota i najpierw potrzebne są odpowiednie papiery, a one by kosztowały. A i waluta nie robi się z prędkością światła.

Co do Blacka: Nie mam z nim póki co kontaktu.

 

#11 2012-11-16 19:34:46

Smiki55

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-11-08
Posty: 109

Re: [🔒] Malvaria

Ogólnie jestem za, doczytałem, że własne waluty też można wytwarzać. Można przyjąć system znany z realnego świata, że im więcej szlachetnego kruszcu w monecie (najtańsza miedź, potem brąz, srebro i złoto) , tym bardziej jest wiarygodna i o tyle więcej jest warta. Jednak wytwarzanie takich monet kosztuje, więc można fałszować monety, mieszając szlachetny metal z gorszym kruszcem. Gdy jednak takie praktyki zostaną wykryte, ludność traci zaufanie do waluty, i staje się mniej warta.

Co do bliskości gór i lasów do siebie: zamiast uznawać, że wszystkie bogactwa naturalne są bardzo blisko siebie, można ustalić, że każde państwo ma bardzo duże złoża np. metali szlachetnych, ale w zamian jest ubogie w lasy i sól kamienną. Byłoby to prawdopodobniejsze i sprzyjałoby kontaktom handlowym poszczególnych nacji (państwo X oddaje państwu Y nadwyżkę produkcji swoich manufaktur produkujących broń, w zamian państwo Y zaopatruje państwo X w granit, którego w granicach państwa X jest mało.)
Poza tym, takie rozwiązanie zmusiłoby władców do kombinowania (W państwie Z nie ma złóż kamienia ani granitu, więc zaradny władca Mieszko XVI nakazuje rozpoczęcie wydobycia gliny i wypalania z niej cegieł. Nie posiada też złóż soli kamiennej, więc nakazuje wybudować tężnie solankowe oraz odparowywać sól z wody morskiej.)

Co do magii: też jestem przeciwny walczącym ze sobą armiom magów, ale jestem za wprowadzeniem uzdrowicieli oraz czarodziejów będących doradcami królów w różnych sprawach. Gracz musiałby jednak sporo nakombinować, gdyż zbytnie spoufalenie się władcy z czarodziejami powoduje niechęć kapłanów, którzy zawsze walczą z czarodziejami o wpływy. Należy uważać, gdyż obie grupy są przydatne. Dzięki działalności religijnej maleje przestępczość. Jest to lepszy sposób niż szkolenie nadmiaru milicji miejskiej, gdyż od tego rośnie niezadowolenie w państwie i pojawiają się ruchy rewolucyjne. Dodatkowo przychylność księży zwiększa zaufanie ludności do władcy. Natomiast czarodzieje są bardziej praktyczni. Wyleczą z bezpłodności, naprawią czarami zepsuty młyn...
Należy więc balansować między zaufaniem i jednych, i drugich, gdyż obie grupy są przydatne.

Black jest na Twarzoksiążce, jego personalia znajdziesz w komentarzu pod wiadomym postem Anilewe. Napisz do niego wiadomość, po jakimś czasie powinien odpowiedzieć.

Ostatnio edytowany przez SMiki55 (2012-11-16 19:35:51)

Offline

 

#12 2012-11-16 19:41:56

Admin

Administrator

Skąd: Ashan
Zarejestrowany: 2012-11-04
Posty: 3664

Re: [🔒] Malvaria

SMiki55 napisał:

Co do magii: też jestem przeciwny walczącym ze sobą armiom magów, ale jestem za wprowadzeniem uzdrowicieli oraz czarodziejów będących doradcami królów w różnych sprawach. Gracz musiałby jednak sporo nakombinować, gdyż zbytnie spoufalenie się władcy z czarodziejami powoduje niechęć kapłanów, którzy zawsze walczą z czarodziejami o wpływy. Należy uważać, gdyż obie grupy są przydatne. Dzięki działalności religijnej maleje przestępczość. Jest to lepszy sposób niż szkolenie nadmiaru milicji miejskiej, gdyż od tego rośnie niezadowolenie w państwie i pojawiają się ruchy rewolucyjne. Dodatkowo przychylność księży zwiększa zaufanie ludności do władcy. Natomiast czarodzieje są bardziej praktyczni. Wyleczą z bezpłodności, naprawią czarami zepsuty młyn...
Należy więc balansować między zaufaniem i jednych, i drugich, gdyż obie grupy są przydatne.

Trochę ściągnięte z Wiedźmina. Ogółem, unikałbym generalizowania w takich sprawach.

Offline

 

#13 2012-11-16 19:50:28

Smiki55

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-11-08
Posty: 109

Re: [🔒] Malvaria

Cóż, lepsi tacy czarodzieje niż hordy magów mogących wystrzelić fireballa o sile pięciu bomb wodorowych.

Offline

 

#14 2012-12-26 23:13:47

Epicki25

Weteran

Zarejestrowany: 2012-12-26
Posty: 1290

Re: [🔒] Malvaria

Jakby tak popaczeć na opowiadania ze spore forum często było opowiadania typu ,,Masz swoje państwo i możesz je rozwijać, masz armię i takie tam". Była właśnie Malvaria i kilka dwie wersje BRPAPM. Myślę, że takie opowiadanie prędzej czy później by powstało.

Co do magii to jest za tym by były jakieś bardzo słabe zaklęcia, jak wywróżenie ogólnych zdarzeń, np. ,,Stanie się coś złego", ,,Ktoś niedługo zginie". Problem byłby taki że kościół najpewniej posądzałby magów o pakty z diabłem. Magów więc można by zastąpić jakimiś mnichami/mędrcami/tańczącymi nosorożcami//pastafarianami Vip/kimkolwiek innym, który mógłby odmawiać jakieś modły do naszego bóstwa lub odprawiać rytuały np. o uzdrowienie króla, co by działało, czy po prostu używać zaklęć (Ponownie mówię: Bardzo słabych!) i uważać że to wspaniały ich władca wszechświata, stworzyciel wszystkiego i zajadacz klusek im pomaga.

Co do ras, powinny być zbalansowane. Chodzi mi o to że 2,5 metrowy ogr który zgniecie ludzką czaszkę jak chipsa, nie powinien mieć katapult wykonanych z chirurgiczną precyzją i być równie inteligentny co Einstein lecz powinny być tępe, korzystać z kijów i maczug i dopiero co poznawać metal. Natomiast ludzie, o wiele słabsi powinni być mądrzejsi, i znać od dawna stal. Chcesz by twoja rasa byłą silna? Dobrze, ale za to będzie słabo rozwinięta. Chcesz by była mądra? Dobrze, ale za to będzie mało wytrzymała i nie zbyt potężna. A co do Herosowania, to chyba 3 metrowy olbrzym z z maczugą w łapie pokona 30 wieśniaków?

Podsumowując, opowiadanie trzeba jeszcze trochę poprawić. Na razie bardzo mocne 7,5/10

Offline

 

#15 2012-12-26 23:17:17

Admin

Administrator

Skąd: Ashan
Zarejestrowany: 2012-11-04
Posty: 3664

Re: [🔒] Malvaria

Opowiadanie już było założone (Można poznać po znaczku), ale nie wypaliło i trafiło do Śmietnika.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
https://beatakolodziejczyk.pl/ https://kamienie-dekoracyjne.pl/