Admin - 2013-10-23 22:20:46

Jako, że opowiadanie to było popularne swego czasu, postanowiłem je zreaktywować. Fabuła będzie toczona od początku, z założeniem całego kanonu gier Might and Magic: Heroes V, Heroes VI oraz Dark Messiah

...Żeby oszczędzić innym i sobie kłopotu, w tytułach rozdziałów dam linku do stron, gdzie wszystko jest ładnie i przejrzyście rozpisane.

Stworzenie świata

Spoiler:

Na początku była tylko magia i pustka. Ta pierwsza samoistnie ukształtowała się w kosmiczne jajo, w którego wnętrzu smocze bliźnięta, Asha i Urgash, siostra i brat, ład i chaos, rozwijały się karmione pierwotną magią, aż po dzień wyklucia. Zrodzone z magicznej mocy, która pozwalała im egzystować pośród pustki, pierwotne smoki były pierwszymi istotami zdolnymi okiełznać jej nieskończoną potęgę. Podczas jednak, gdy brat Urgash pławił się w nieograniczonych możliwościach zapewnianych przez magię, marząc o nieskrępowanej wolności, siostra Asha postanowiła nadać magicznej mocy kształt i cel.

Asha zdefiniowała i nazwała sześć “kolorów” magii, które odnalazła unoszące się w kosmicznej Pustce. Były to Ciemność, Światłość, Ziemia, Ogień, Woda i Powietrze. Stanowiły one nici, z których Asha postanowiła utkać wszechświat. Asha wydała na świat sześcioro Smoczego Potomstwa, które było odzwierciedleniem kolorów magii i miało zarówno przewodzić jak i władać stworzonym przez nią światem. Byli to Malassa córka ciemności, Elrath syn światłości, Sylanna córka ziemi, Arkath syn ognia, Shalassa córka wody oraz Ylath syn powietrza.

Następnie Asha postanowiła stworzyć sługi dla swego smoczego potomstwa. Owe Pradawne rasy również były odzwierciedleniem kolorów magii: Bezimienni reprezentowali Ciemność, Aniołowie - Światłość, Elfy - Ziemię, Krasnoludy - Ogień, Nagi - Wodę, a Ludzie - Powietrze. By dać im zdolność odczuwania i umożliwić posługiwanie się magią, Asha ochrzciła każdą rasę w posoce właściwego jej smoczego patrona, wypełniając żyły przedstawicieli starszych ras krwią zmieszaną z boskim pierwiastkiem.

Urgash patrzył na Smoki Żywiołów oraz na świat stworzony przez Ashę, czując coraz większą zazdrość i obrzydzenie. To co jego siostra stworzyła, on chciał niszczyć, to co ona uporządkowała, on chciał gmatwać i psuć. Urągając starszym rasom, Urgash stworzył demony, gatunek obcych istot, które cechowała ciągła zmienność i chęć folgowania wszelkim, choćby najpodlejszym nawet słabościom. By zaprowadzić jakieś pozory władzy nad tą krnąbrną i nikczemną czeredą, Urgash stworzył też sześciu demonicznych władców, wypaczone odbicie Smoków Żywiołów. Każdy z owych władców sprawował kontrolę nad inną częścią nieokiełznanej natury Urgasha.

Historia świata

Spoiler:

Kliknijcie link, lol

Frakcje

Spoiler:

Przystań - Ludzie

Imperium Jednorożca - Królestwo ludzi dwukrotnie zmieniało już nazwę w zależności od rządzącej dynastii. Za czasów pierwszego imperium, Imperium Sokoła, król Brian Falcon, uzyskał pomoc aniołów w odbudowie niestabilnego królestwa, nawracając ludzi na wiarę w Elratha, smoka światła. Od tego momentu Imperium zyskało tytuł Świętego Imperium Sokoła

Trzecie Święte Imperium ludzi, odbudowane z gruzów po Wojnie Czerwonej Królowej, rządzone jest obecnie przez królową Freydę. Królestwo z trudem odbudowuje się po szkodach wywołanych przez wydarzenia będące następstwem Szóstego Zaćmienia, lecz w dość wolnym tempie odzyskuje siłę i znaczenie.

Stolicą Imperium Jednorożca jest Talonguard.

Warownia - Ludzie

Wolne Miasta - Gdy Brian Falcon, król Imperium Sokołów podjął decyzję o zaprzestanie wiary w Ylatha i rozpoczęcie wyznawania Elratha, część ludzi, nie zgadzając się z tą decyzją, odłączyła się od Imperium, zakładając Unię Wolnych Miast na wschodzie Thallan. Ludzie na tamtych terenach do dziś wyznają Ylatha, w przeciwieństwie do mieszkańców Imperium, czczących Elratha.

Wolne Miasta nie mają stolicy, lecz największym i najważniejszym z nich jest Stonehelm.

Sylwan - Elfy

Irollan - Królestwo założone przez elfów po Wojnach Ognia. Zgodne z naturą, harmonijne życie elfów znajduje odbicie w spokojnych, lecz pełnych życia lasach stanowiących ich królestwo. Harmonia między nimi a otaczającym ich środowiskiem jest bardzo ważna w ich ideologii, są oni też wielce oddani Sylannie, smoczycy ziemi.

Elfy mają cztery stolice, które zmieniają wraz z porami roku: Syris Thalla, Syris Vaniel, Syris Lothran oraz Syris Wynna.

Akademia - Magowie

Srebrne Miasta - Zlokalizowane na pustyni lewitujące miasta zamieszkane przez potężnych magów Ashan. W miastach można spotkać również dużo magicznych istot, konstruktów i wiele innych stworzeń, pełniących głównie rolę pomocników i strażników czarodziejów. Czarodzieje nie traktują smoków jak bóstwa, jedynie jako "istoty oświecone" i mają ambicje osiągnąć siłę smoków poprzez magię, podążając za przykładem Sar-Elama, Siódmego Smoka.

Stolicą Srebrnych Miast jest Al-Safir, "Niebiańska Kopuła".

Nekropolis - Nekromanci i Nieumarli

Heresh - Niegdyś żyzna kraina, teraz, w wyniku wojen nekromantów i czarodziejów, martwa jak i jej mieszkańcy. Ziemia nekromantów i ich nieumarłych sług. Większość populacji stanowią bezwolne dusze w formie szkieletów, ożywieńców, ghouli lub duchów, wszystkie na usługach nekromantów. Nekromanci darzą Ashę olbrzymim szacunkiem, wręcz fanatycznie oddani są jej obliczu reprezentującym śmierć.

Stolicą Heresh jest Nar-Ankar, "Zawodząca Iglica".

Loch - Mroczne Elfy

Ygg-Chall - Gdy Tuidhana, jedna z przywódczyń elfów odłączyła się od królestwa Irollan, oburzana decyzjami ówczesnego króla, Arniela, jej dość nieliczny lud przechodził przez trudny okres. Odrzuceni przez elfy z Irollan, dręczeni przez armię Imperium Sokoła, byli w ciężkiej sytuacji aż do momentu, gdy nieliczni z Bezimiennych pozostałych po Wojnie Pradawnych Ras zaoferowali im pomoc, proponując im wielką moc w zamian za oddanie się Smoczycy Ciemności, Malassie. Tuidhana zgodziła się, dając początek nowemu odłamowi elfów - mrocznym elfom. Po jej śmierci, zadanej przez elfy z Irollan, osiedlają się w ruinach podziemnego państwa Bezimiennych, Ygg-Chall.

Stolicą Ygg-Chall jest Konos, "Labirynt Cieni".

Forteca - Krasnoludy

Grimheim - Królestwo krasnoludów, utworzone po upadku imperium Shantiri, od samego początku Czasów Historycznych. Żyjące w rozległych kopalniach umiejscowionych pod wysokimi, ośnieżonymi górami karły pilnują też demonów, żyjąc najbliżej jądra planety, Sheogh. Krasnoludzi posiadają też mistrzowską wiedzę na temat magii runicznej. Ich kultura i wierzenia są mocno powiązane z elementem ognia, co też odzwierciedla smok, którego wyznają - Arkath, smok ognia.

Stolicą Grimheim jest Tor Myrdal, "Forteca Skąpana w Ogniu".

Twierdza - Orkowie

Step Ranaar, wyspy Pao i pustynia Sahaar to tereny zajęte przez orków po ich rewolucji i ucieczce z miast czarodziejów. Orkowie nie znają typowej magii, polegają na dosyć chaotycznej Magii Krwi ich szamanów. Orkowie wypowiedzieli wiarę w Smocze Bóstwa, zamiast których wyznają "Ojca Niebo" i "Matkę Ziemię", których jednak często przyrównuje się do Ylatha, smoka powietrza i Sylanny, smoczycy ziemi.

Orkowie prowadzą wędrowny tryb życia i nie posiadają stolicy.

Sanktuarium - Nagi

Hashima - Lud nag zdolny do egzystowania zarówno na powierzchni jak i pod wodą. Zamieszkując tereny Hashimy i sąsiadującą z nią część Oceanu Nefrytowego nagi zachowują niemal całkowitą neutralność, nie mieszając się do polityki innych państw. Wężoludzie wielbią doskonałość, wszystkie ich akcję są zdecydowane i precyzyjne. Wyznają Shallassę, smoczycę wody.

Stolicą Hashimy jest Nariya, "Lotos o Ośmiu Płatkach".

Inferno - Demony

Sheogh - Więzienie demonów tuż przy ognistym jądrze planety stworzone przez Sar-Elama, Siódmego Smoka, otwierające się w trakcie każdego zaćmienia... W Sheogh ciężko o wyegzekwowanie pojęć takich jak dyscyplina. Niczym ich stwórca, Urgash, demony ponad wszystko pragną nieskrępowanej wolności, spełniania wszystkich swoich zachcianek.

Stolicą Sheogh jest Ur-Hekal,"Wrota Płonącego Serca".

Rasy

Spoiler:

• Dozwolona rasa
• Zabroniona rasa (wyjątki do uzgodnienia)

Starsze Rasy
Rasy stworzone przez samą Ashę przy tworzeniu świata.

• Ludzie
• Elfy
• Krasnoludy
• Nagi
• Anioły
• Bezimienni

Hybrydy
Rasy stworzone przez Czarodziejów w wyniku mieszania różnych organizmów z organizmami ludzkimi.

• Orkowie
• Syreny
• Centaury
• Minotaury
• Harpie
• Rakszasy

Konstrukty
Żywe maszyny stworzone przez Czarodziejów.

Golemy
• Gargulce
• Tytani

Nieumarli
Istoty pozbawione zawczasu życia, przebudzone magią by żyć wiecznie.
(Należy podać razem z pierwotną rasą. Możecie pisać jako istoty od szkieletów aż po ghoule, ale nie oczekujcie że będziecie mogli mieć wiele własnej woli czy osobowości...)

Szkielety
Zombie
Ghoule
• Duchy
• Wampiry
• Nekromanci
• Lisze

Demony
Twory Chaosu stworzone przez Urgasha, jako krzywe odzwierciedlenie Starszych Ras. Uwięzione jak ich stwórca w jądrze planety, są w stanie wydostać się na powierzchnię w trakcie zaćmień, gdy księżyc zostaje przesłonięty przez Ashan.

• Inkuby/Sukkuby
• Pomioty
• Zepsuci*
• Impy
• Cerbery
• Czarty

*Ludzie lub przedstawiciele innej rasy świata powierzchni, którzy zostali pochłonięci przez Chaos. Ich zdeformowane ciała pokryte są pancerzami, których nie mogą zdjąć.

Szablon opisu

Spoiler:

Imię:
Rasa:
Frakcja:
Zdolności (np. znajomość magii, walka wręcz, umiejętności taktyczne):
Wygląd:
Biografia:
Dodatkowe informacje:

Ngermid Oasis Large Studio With Kitchen & Scenic.. www.berlin-hotel.pl